tiistai 18. joulukuuta 2012

Pikapäivitys!


Arvatkaapa mitä! Sen lisäksi, että Instagramilla on kiva leikkiä, oon edennyt jälleen vaihtojutuissa siihen pisteeseen, että pian on enää rinkan haasteellinen pakkaaminen edessä (siitä en tule selviytymään)! Oon tuskaillut vakuutusjuttujen kanssa ja ne alkaa olla kunnossa. Tommikin on joutunut täyttelemään ties mitä papereita, sillä sen Easy vakuutuspakettia laajennettiin, jotta sain oman matkustaja- ja matkatavaravakuutukseni siihen mukaan. Kannattaa siis pitää tää mielessä: näin sain vakuutukseni paljon halvemmalla. 

Jännäilin vähän, että miten mun viisumin hakemisen kanssa käy, kun Intian suurlähetystössä vaaditaan vakuutuksesta kopio ja luonnollisesti olin aika myöhässä tän matkavakuutuksen hoitamisen kanssa. Toisin sanoen pelkäsin, ettei vakuutuksesta ehdi edes tulla minkäänlaista kopiota postissa. Onneksi kuitenkin soittelin Pohjolalle. Siellä kerrottiin, että on olemassa erikseen vakuutustodistus viisumien hakemista varten, mutta he eivät olleet tätä automaattisesti lähettäneet, sillä jokaiseen viisumimaahan tätä ei vaadita. Sain sitten samantien tämän verkkopankkiini ja sieltä kätevästi tulostettua. :)) 

Tänään oon sitten intiahatetellut oikein kunnolla. Satulla oli aika hauskaa, kun en ole edes koko maahan vielä astunut ja mulla on nyt jo kunnon rage päällä. :D Olis kyllä teilläkin, jos olisitte tapelleet kaikkien tietokoneiden kanssa, kun mikään ei suostu yhteistyöhön ja vastailisitte mitä omituisempiin kysymyksiin viisumia hakiessa. Selvittäkää siis jo valmiiksi isänne tai aviopuolisonne työpaikan osoite ja puhelinnumero, jos olette opiskelijana tai jostain muusta syystä teillä ei oo vakituista työpaikkaa. :D Onneksi sain iskän työpaikan tiedot kätevästi netistä. Kolme sivua ties mitä kysymyksiä, mutta onpahan sekin nyt täytetty. Vakuutustodistuksen ja tän netissä täytetyn hakemuksen lisäksi (sitten se printataan ulos ja allekirjoitetaan) maksoin turistiviisumista 63,50e. Maksu suoritettiin verkkopankissa ja tästä tulostettiin kuitti. Nää kaikki paperit tulee lähettää/viedä Intian suurlähetystöön. Sen lisäksi vaaditaan hakemukseen 5cm x 5cm kuva. Kuulemma suurlähetystön kuva-automaatti oli just nyt rikki (argghhh), joten piti mennä valokuvaamolle. Sain sitten 4 pärstäkuvaa 20 eurolla. Hyh hyh sinne meni rahat.  Nyt vain peukut pystyyn, että kaikki on kunnossa ja saan viisumin passiini. Pitäis vaan lähteä vielä Helsingin puolelle seikkailemaan ja etsimään sitä suurlähetystössä. Mulla ei ole mitään hajua, että missä se on.. Eksytään Gugun kanssa sitten yhdessä! Viimeistään torstaina sinne sitten.

Musta kuitenkin tuntuu, että kaikki alkaa olla kaikin puolin kunnossa - ihme kyllä! Mulla alkoi tänään joululoma ja aion nauttia siitä täysillä! Kolmisen viikkoa enää kotosuomessa, niin pitää fiilistellä kunnolla tätä kaikkea. Onneksi mulla on kaunis kuusi ja jääkaapissa odottamassa kasa itse tehtyä piparkakkutaikinaa. Taustalla soi joululaulut ja sain sittenkin lunta ja pakkasta. Joulu ja talvi on niin mun juttuja. Nyt siis kaikille ihania Jouluja! :)) 

3 kommenttia:

  1. Oi, tätä matkaa jään mielenkiinnolla seuraamaan!

    VastaaPoista
  2. jään seurailee, itsellä lähtö myös viikon päästä ja suurin piirtein saman ajan vietän aasiassa! :--)

    VastaaPoista